هک رشد چیست؟

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Print Friendly, PDF & Email

 

هک رشد

یک هکر رشد خود را به توصیف محصول محدود نمیکند بلکه می تواند آن را تغییر بدهد. معمولا به این قسمت از کار قابلیت ویروسی کردن می گویند. راه بهبود یک محصول گوشزد کردن، گوشزد کردن و تکرار این موضوع تا زمانی است که کاربر علاقه به خرید و سپس خرید انجام دهد. کلیدواژه های هک رشد پرسشنامه، تست، تکرار و بهبود می باشند.


درکنار ویروسی کردن، گسترش پذیری نیز یکی دیگر از تمرکزهای هک رشد می باشد. خروجی قابل قبول در استفاده از هک رشد بعنوان روش های بازاریابی این است که تلاش های بازاریابی شرکت مشتری های بیشتری بیاورد و آن ها هم به نوبه خود مشتری های بیشتری با خود بیاورند. ویروسی شدن به این معناست که از افراد بخواهیم که شبکه های اجتماعی خود را برای توصیه، لینک گذاشتن و یا حتی ارسال پست هایی برای شرکت مورد استفاده قرار دهند. هدف هک رشد مهندسی ویروسی شدن یک محصول به صورت بسیار گسترش پذیر می باشد. به گونه ای که قدرت این سکوها مورد استفاده قرار گیرد.


هک رشد توسط استارتاپ ها برای افزایش تعداد کاربران خود جهت تبدیل آن ها به مشتری بصورت مستقیم و یا حتی درامد غیر مستقیم از راه تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. هک رشد معمولا راه حل های کم هزینه می باشند که می توانند از کارهای خیلی ساده تا خیلی پیچیده را دربر گیرد. پس در واقع هک رشد این است که با ترکیب راه های سنتی بازاریابی و تکنیک های تحلیلی درکنار مهارت های توسعه محصول به جذب مشتری بپردازیم.


برای مثال فیسبوک بر اساس یک تعامل بین کاربران می باشد. کاربران قادرند قطعه های مختلف اطلاعاتی را با دوستان خود برای در تعامل بودن و به اشتراک گذاری ارسال کنند. دراپ باکس مثال خوب دیگری است که به شما درقبال دوستانی که به دراپ باکس دعوت می کنید، فضای آنلاین بیشتری می دهد. گروپون تقریبا شرکتی با سریع ترین رشد در طول تاریخ بوده است و این رشد آن ها ثمره ویژگی share بو د که به کاربرانی که یک فروش را به اشتراک می گذاشتند و کسانی بخاطر به اشتراک گذاری آن ها این خرید را انجام می دادند، خرید رایگان هدیه می داد.


این چنین تاکتیک هایی بسیار رایج می باشند اما همیشه به نتیجه نمیرسند. درواقع یک شرکت نیازمند اجرای چندین روش مختلف برای اینگونه ایده ها می باشد تا کاربرانی را علاقه مند، جذب و فعال کند. دقت داشته باشید که ما بطور خاص درباره کاربران صحبت می کنیم که متفاوت از مشتری ها می باشند. مشتری ها کسانی هستند که برای محصول شما پول پرداخت می کنند. از آنجاییکه بیشتر کسب و کارهای آنلاین بر اساس درامدزایی غیر مستقیم عمل می کنند درامد آن ها از طریق تبلیغات نیز وارد می شود. البته این کسب درامد هدف یک هکر رشد نیست. نگرانی یک هکر رشد رشد استفاده از محصول می باشد و برنامه ریزی کسب و کار را به عهده بقیه می گذارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *