مدیریت محصول یعنی چه؟

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Print Friendly, PDF & Email

مدیر محصول

مدیریت محصول بخشی عملیاتی در شرکت های نرم افزاری می باشد. مدیریت محصول مسول مدیریت چرخه تولید محصول نرم افزاری یا خط تولید می باشد. در استارتاپ های نرم افزاری کوچک مدیریت محصول بیشتر یک مفهوم کاری است تا یک بخش جدا از دیگر قسمت‌های موجود.
مدیریت محصول چرخه کاری است که بیشتر تمرکزش بر طراحی پیاده‌سازی و ارایه محصولی مناسب با نیازهای مشتری محصول می باشد.
مدیریت محصول روشی مدیریتی برای هدایت چرخه های تولید نرم‌افزار با محوریت تمرکز بر مشتری می باشد. تمرکز اولیه و اصلی مدیریت محصول ساخت محصولی است که مشتری واقعاً به آن نیاز دارد و آن را می خواهد.

 

مسولیت های کلی محول شده به مدیر محصول به شرح زیر می باشد:

  • جهت دهی کلی و تعیین استراتژی محصول نرم افزاری یا حط تولید محصول
  • مفهومی سازی ایده‌ها
  • توسعه محصول
  • معرفی محصول به بازار
  • مدیریت محصول در زمانیکه در بازار می‌باشد
  • دستیابی به بازاریابی و فروش مؤثر نرم‌افزار

مدیریت محصول حوزه مسولیت های گسترده ای دارد که قسمت‌های مختلف یک کسب و کار را شامل می شود. همکاری چندجانبه با قسمت‌های مختلف تیم یک مهارت مهم و مورد نیاز برای این سمت در یک شرکت نرم افزاری می باشد.

 

چرا شرکت های نرم افزاری به مدیریت محصول نیاز دارند؟

یک شرکت نرم افزاری با داشتن بخش قدرتمند مدیریت محصول به مزایای مختلفی دست می یابد:

  • افزایش کیفیت نرم‌افزار با درنظر داشتن صدای مشتری‌های خود در طول چرخه تولید محصول و همچنین همکاری کامل و چندجانبه تیم های مختلف موجود درون شرکت
  • کاهش زمان آماده سازی محصول برای ارایه به بازار
  • کاهش هزینه‌ها با کاهش تکرار کارها و تغییر اساسی در طراحی انجام شده اولیه
  • افزایش انعطاف پذیری که به یک محصول نرم افزاری اجازه همگام سازی خود با تغییرات سریع بازار را می دهد.
  • بهبود سودآوری

با درتماس ماندن با تغییرات بوجود آمده در بازار، به راحتی می‌توان محصولات نرم افزاری خود را با شرایط جدید انطباق داد و از جریان بازار جا نماند. درواقع فرصت های جدید دیده و مورد بهره برداری قرار میگیرند.

شما احتمالا این مطالب را نیز دوست دارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *