دنیای اینترنت بعد از مرگ ما

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Print Friendly, PDF & Email

مسلما شمایی که داری این مطلب رو می خونی هنوز زنده ای!

روزی چند ساعت رو پای اینترنت می گذرونی؟

 روزی چند ساعت رو توی شبکه های اجتماعی می شینی؟

معمولا درباره چه موضوعاتی جستجو می کنی؟

چقدر توی اینترنت حریم شخصی خودت رو حفظ کردی؟

چقدر توی اینترنت طرفدار داری؟

توی اینترنت اصلا اثری ازت پیدا میشه؟

رمزهای حساب های کاربریتو توی سایت های مختلف جز خودت کس دیگه ای هم می دونه؟

تا حالا به این فکر کردی که بعد از اینکه جان به جان آفرین تسلیم کردی چه بلایی سر اطلاعاتت توی دنیای بی نهایت(اینترنت) می آید؟

اکانت شبکه های اجتماعیت چی می شن؟

خیلی ها که شاید از مرگ شما خبر نداشته باشن هنوز با شما در ارتباطند توی دنیای مجازی!

یکم فکر کنید که چه ارتباط جالبی میشه. مثلا توی اکانت اینستگرامتون هنوز دارین توی عکس ها تگ می شین یا توی نظرات منشن می شین.

به نظرتون باید چه بلایی سر این اکانت های مختلف آورد؟ اصلا چکار می شه کرد؟ آصلا آیا باید کاری کرد؟

نمی دونم، تنها کاری که می شه کرد اینه که: دم مرگ به یکی بگین این یوزرنیم و پسوردم رو بگیر و برو اکانتم رو حذف کن!

ولی خیلی جالبه اگر یکم بهش فکر کنید. شاید تو دنیای واقعی دیگه اثری ازمون باقی نمونده باشه، اما توی اینترنت ممکنه تا ماه ها هنوز زنده باشیم و حتی تا سال ها.

هرکدوم از ما که چندین سال توی اینترنت فعالیت داشته باشه مطمئنا اطلاعات و اثرات زیادی از خودش بجای گذاشته. بعنوان مثال ممکنه توی چندین شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشیم. برای خودمون وبلاگ و یا چندین وبلاگ داشته باشیم. ممکنه توی وب سایت هایی فعالیت داشته باشیم. ممکنه از خودمون ویدئو هایی آپلود کرده باشیم. ممکنه صدایی از خودمون بجای گذاشته باشیم. تصویر که دیگه حرفشو نزنید مطمئنا هرکدوممون تصاویری از خودمون داریم.

چی بگم!

خیلی چیزا ممکنه ازمون مونده باشه. و خیلی هاشون هم همیشه می مونن. همیشه یعنی حداقلش تا وقتیکه اون وب سایتی که اثری از ما داخلش هست فعالیت داشته باشه. که خیلی از شبکه ها و وب سایت های معروف موندگارن و می تونم بگم که شاید هیچ مرگی برای کاربران فعال دنیای بی نهایت(اینترنت) وجود نداشته باشه و عملا اصلا هیچ پایان خطی وجود نداشته باشه.

ساده تر بگم، مرگ توی اینترنت بی معناست!

 

درباره

توی چندسال گذشته در زمینه مدیریت محصول در شرکت ها و استارتاپ های مختلف مشغول به فعالیت بودم و روز به روز به اشتیاقم به این زمینه افزوده میشه. درحال حاضر مدیر محصول دیجی پی هستم و بعنوان مشاور محصول استارتاپ های مختلف نیز فعالیت دارم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه