تجربیات من در بالابردن بهره وری در محیط کار

افزایش بازدهی
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Print Friendly, PDF & Email

 

  • بررسی کنید که چه مقدار زمان روی هر تسک می گذارید

همه ما فکر می کنیم که به راحتی می توانیم میزان زمانی که انجام هر کار از ما صرف می کند را اندازه گیری کنیم. در صورتیکه تحقیق ها نشان داده اند که تنها 17 درصد از افراد قادر به تشخیص درست زمان مورد نیاز برای انجام هر کار می باشند. پس سعی کنید با تمرین این کار و بررسی نتایج حاصل شده پس از انجام کار این مهارت را در خود تقویت کنید.

 

  • استراحت های کوتاه منظم داشته باشید

شاید به نظر کمی عجیب برسد اما حقیقت این است که داشتن زمان های استراحت هرچند کوتاه 5 دقیقه ای می تواند بازدهی شما را در انجام کارها تا مقدار زیادی افزایش دهد. همچنین تحقیقات نشان داده اند که کار کردن متوالی روی یک وظیفه بدون داشتن استراحت و تنفس تا حد زیادی عملکرد شما را کاهش می دهد.

 

  • زمان های پایان انجام وظایف تحمیلی داشته باشید.

سعی کنید برای انجام کارهای مختلف خود زمان پایانی تعیین کنید. اینکه کمی استرس داشته باشید در انجام کارها تا حدی مفید است. حتما از ساعت استفاده کنید.

 

  • قانون دو دقیقه را رعایت کنید.

قانون دو دقیقه ای برای این است که بتوانید از پنجره های زمانی کوتاه استفاده کنید. ایده از این قرار است که اگر کار یا وظیفه ای دارید که فکر می کنید می توانید آن را در 2 دقیقه یا کمتر به اتمام برسانید، بلافاصله ان کار را انجام دهید. تجربیات نشان داده است که انجام دادن کارهای کوچک بلافاصله در زمان ایجاد شدن ان زمان کمتری در مقایسه با محول کردن ان به اینده نیاز دارد.

 

  • به جلسات نه بگویید

جلسات یکی از بزرگ ترین هدر دهنده های زمان هستند ولی همچنان به برگزاری و حضور در ان ها ممارست به خرچ می دهیم.  طبق اماری که اتلسیان ارائه کرده است، هر نیروی کار بیش از 31 ساعت زمان در ماه به جلسات بدون بازده می گذراند.

 

  • جلسات ایستاده برگزار کنید.

تحقیقات نشان داده اند که برگزاری جلسات بصورت ایستاده تا حد زیادی بر مواردی همچون همفکری، درگیری افراد درون موضوع جلسه و عملکرد جمعی و فردی تاثیر گذار هستند.

 

  • مالتی تسکینگ را کنار بگذارید

خیلی از ماها فکر می کنیم که انجام چندین کار بصورت همزمان نشان دهنده قدرت و عملکرد بالای ما در انجام کارهاست درصورتیکه این موضوع صادق نبوده و برعکس نشان دهنده عملکرد پایین می باشد. روانشناسان دریافته اند که تلاش برای انجام چندین کار بصورت همزمان عاملی بر کاهش بازدهی می باشد. به جای این کار می توانید عادت انجام یک کار بصورت کامل قبل از رفتن روی کار دیگر را در خود پرورش دهید.

 

 

  • از زمان های مسافرت درون شهری خود استفاده کنید.

از این زمان ها به جهت پاسخ دادن به ایمیل ها، مرور کارهای روز گذشته و برنامه ریزی امروزتان استفاده کنید.

 

  • لیست To Do داشته باشید.

با داشتن لیست کارهای مختلفی که باید در هر روز انجام دهید خیالتان راحت است که هیچ کاری زمین نمی ماند و همچنین اینکه قادر خواهید بود کارهای خود را اولویت بندی کنید.

افزایش بازدهی

 

  • توهم پرفکت بودن را کنار بگذارید. بهتر است تا ابتدا یک تسک را به پایان برسانید بجای اینکه چندین کار را باهم به پیش ببرید.

 

  • اجازه ندهید شرایط برنامه شما را تعیین کنید. شما برنامه ریزی کنید.

 

 

  • اعلان های گوشی و کامپیوتر خود را ببندید.

 

  • در بازه های زمانی 90 دقیقه ای کار کنید.

 

 

  • محیط اطراف خود را با المان های زیبا و چشم نواز پر کنید.

وجود مواردی همچون نقاشی های زیبا و چشم نواز، گیاهان زنده و پرانرژی و خوشبو می توانند به افزایش ارامش شما کمک کرده و عملکرد شما را بهبود بخشد.

 

  • از ابزارهای مختلف برای انجام کارهای روزانه و تیمی خود استفاده کنید.

یکی از پرکاربردترین ابزارها برای بالا بردن بهره وری استفاده از ابزارهای برنامه ریزی می باشد. ابزارهایی همچون تقویم گوگل به شما کمک می کند مدیریت دقیقی بر روی کارهای مختلف خود داشته باشید.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

اجرا شده توسط: همیار وردپرس